Begeleiding Autisme

Begeleiding van autisme is een van de redenen waarom Stichting Droomkinderen is opgericht. Het begeleiden en ondersteunen van kinderen en jongeren met autisme en aanverwante stoornissen is een van onze doelen. Stichting Droomkinderen werkt kleinschalig, met maximaal acht cliënten, en kan daardoor helemaal uitgaan van wat elke individuele cliënt graag doet.

Kleinschalige woonvorm in Groningen

Het begeleiden van kinderen en jongeren met autisme in een kleinschalige woonvorm in Bourtange (Groningen) biedt een speciaal op maat gemaakte omgeving waarin individuele behoeften en ontwikkelingsdoelen centraal staan. In deze intieme setting kunnen kinderen en jongeren met autisme profiteren van een rustige en gestructureerde omgeving die prikkels minimaliseert en voorspelbaarheid bevordert.

Professionele begeleiders autisme

Onze professionele begeleiders zijn goed opgeleid in het omgaan met autisme en hebben de expertise om communicatie, sociale interactie en dagelijkse activiteiten op een ondersteunende manier te benaderen. Door middel van aangepaste activiteiten en individuele begeleiding wordt er gewerkt aan het ontwikkelen van sociale vaardigheden, zelfredzaamheid en persoonlijke groei. Wij bieden kinderen en jongeren met autisme de mogelijkheid om hun potentieel te ontplooien in een omgeving die zowel veilig als stimulerend is.

Begeleiding en behandeling autisme

Ons aanbod is uitgebreid. Wij bieden onze bewoners persoonlijke begeleiding, goed en gezond eten en ondersteunende begeleiding. Wilt u ons volledig aanbod bekijken? Kijk dan bij het concept.

Heeft u vragen over onze stichting, of wilt u meer weten over onze woonvorm? U kunt hier direct contact met ons opnemen.