Woonvorm Asperger

Stichting Droomkinderen is een kleinschalige woonvorm met 24-uurs begeleiding voor kinderen en jongvolwassenen met het syndroom van asperger. De doelgroep voor onze asperger woonvorm bestaat uit kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 18 jaar. In totaal hebben wij plek voor 8 bewoners.

Begeleid wonen asperger

Doel is om onze bewoners optimaal te kunnen begeleiden en ondersteunen in onze woonvorm voor asperger. Dit alles waar ieder over een eigen kamer met badkamer beschikt op onze schitterende boerderij, gelegen in het prachtige Groninger Westerwoldse landschap waar heerlijke rust te vinden is.

Onze missie: autisme begeleiding

In een kleinschalige woonvorm komen de cliënten met Asperger komen het beste tot hun recht. Zij zijn zelfstandige mensen aan wie wij keuzemogelijkheden willen bieden die professioneel verantwoord zijn. Ook bieden wij ruimte voor de cliënt, zijn/haar wensen, levensverhaal, waarden en dromen.

Het bieden van veiligheid, brengen van rust, orde en structuur, een plek om je welkom en thuis te voelen is wat wij willen creëeren in onze woonvorm voor asperger. Hierdoor ontstaan mogelijkheden tot ontwikkeling, uitdaging en een doel om naar te streven voor de cliënten met asperger in onze woonvorm. Als Stichting willen we ook bereikbaar en toegankelijk zijn voor ouders/verzorgers en familieleden.

Ons concept: autisme en structuur

Geen planning twee weken vooruit, maar spontaan dingen ondernemen. Voor zover mogelijk tenminste. Zo is onze omgeving zeer geschikt om heerlijk te wandelen of fietsen maar ook bowlen  of een dagje Emmen is mogelijk voor cliënten met asperger. Woonvorm Droomkinderen werkt kleinschalig, met maximaal acht cliënten, en kan daardoor helemaal uitgaan van wat elke individuele cliënt graag doet.

Dankzij onze werkwijze steunen onze cliënten elkaar. Wie een moeilijke dag heeft wordt er doorheen gesleept door de anderen. De medewerkers werken met plezier en enthousiasme om dat te bereiken, en ook vrijwilligers en familie zijn liefst nauw betrokken.

Contact

Heeft vragen over onze woonvorm voor personen met asperger, of wilt u meer weten over onze stichting? U kunt hier direct contact met ons opnemen.