Zorgboerderij Asperger

Zorgboerderij Asperger is geen specifieke zorgboerderij. Op een zorgboerderij zijn er dieren te verzorgen, maar bij onze zorginstelling zijn geen dieren op ons eigen terrein te vinden. Wij richten ons op de mogelijkheden die de maatschappij te bieden heeft.

Deze mogelijkheden zijn bijvoorbeeld school, vrijwilligerswerk buitenshuis, stage of klussen op onze eigen “zorgboerderij asperger”. Een zorginstelling voor Asperger waar wij begeleiding en ondersteuning geven bij autisme is dan ook een betere benaming.

Zorgboerderij Asperger: een veilige woonvorm en zorginstelling

Onze boederij was vroeger een plek waar gasten konden eten en slapen. Sinds 2008 is de boerderij omgebouwd tot een thuis voor mensen met asperger en/of een aanverwante stoornis. De boerderij biedt plaats aan acht bewoners.

Voorzieningen van onze wooninstelling voor bewoners met Asperger

Elk appartement is ruim en heeft een eigen douche en toilet. Er is een gezellige groepsruimte waar gegeten wordt en waar activiteiten plaatsvinden. Belangrijk is ook de keuken, waar veel aandacht besteed wordt aan verantwoorde, maar vooral ook lekkere maaltijden.

Er is een aparte fitnessruimte en er is een grote tuin waar onze asperger patiënten heerlijk kunnen ontspannen. Natuurlijk is er op alle manieren mee rekening gehouden dat de verblijven prikkelarm zijn. De boerderij is een thuis voor de bewoners met asperger en dat betekent dat we er alles aan doen om de omgeving goed te onderhouden en een huiselijke sfeer te creëren.

De omgeving van de zorgboerderij/-instelling

Hoewel onze instelling dan geen zorboerderij genoemd kan worden, biedt onze omgeving op het platteland wel vele mogelijkheden die je bij reguliere zorgboerderijen ook zou kunnen vinden. Dit zijn activiteiten zoals het bezoeken van dieren, lekker wandelen of fietsen in de omgeving.

Onthaastings-paradijs

De boerderij van de Stichting Droomkinderen ligt in het prachtige Westerwoldse landschap, vlakbij ‘onthaastingsparadijs’ Bourtange. Er is alle rust en ruimte, maar in de directe omgeving valt ook van alle te ondernemen voor personen met asperger op het gebied van sport en sociale activiteiten.

Bezienswaardigheden en activiteiten voor de bewoners

De natuur is prachtig en heel geschikt om veel te fietsen en te wandelen. Er zijn volop musea en andere bezienswaardigheden in de buurt. Bourtange is een prachtig vestingstadje: een mooie plek om regelmatig met een groep bewoners met asperger een kop koffie te gaan drinken.

Contact

Heeft vragen over onze zorgboerderij Asperger of wilt u meer weten over onze woonvorm? U kunt hier direct contact met ons opnemen.