Zorginstelling asperger

Stichting Droomkinderen is een kleinschalige woonvorm met 24-uurs begeleiding voor kinderen met asperger en aanverwante stoornissen. De doelgroep van onze zorginstelling asperger bestaat uit kinderen en tieners in de leeftijd van 8 tot ongeveer 18 jaar (maximaal 8 bewoners). Het doel dat wij nastreven is om onze bewoners optimaal te kunnen begeleiden en ondersteunen in onze zorginstelling voor cliënten met asperger. Iedere cliënt met asperger beschikt over een eigen kamer met badkamer. Dit alles in gevestigd in onze schitterende boerderij, gelegen in het prachtige Groninger Westerwoldse landschap waar nog heerlijk de rust te vinden is.

Begeleiding voor cliënten met Asperger

De begeleiding van onze cliënten met Asperger wordt gedaan door het vaste team van enthousiaste medewerkers. Deze medewerkers van onze zorginstelling zijn ervaren en deskundig op het gebied van kinderen en jongeren met asperger en/of aanverwante stoornis. Iedere cliënt heeft bovendien een eigen, vaste begeleider, die vaste methoden en benaderingswijzen hanteren. Daarbij zoeken we binnen onze zorginstelling naar mogelijkheden om de begeleiding aan te laten sluiten bij de belevingswereld van de bewoner. Hiermee willen wij vanuit onze zorginstelling het zelfvertrouwen en  vertrouwen in anderen van de Asperger cliënt vergroten. Ook is er een psychologe die deel uitmaakt van het team.

De faciliteiten van onze zorginstelling asperger

De locatie waar onze zorginstelling voor cliënten met asperger gevestigd is, was vroeger een plek waar gasten konden eten en slapen. Sinds 2008 is het een zorginstelling voor mensen met asperger en/of een aanverwante stoornis. Binnen onze zorginstelling is plaats voor acht kinderen. Elk appartement is ruim opgezet, met een eigen douche en toilet. Daarnaast is er een groepsruimte waar gegeten wordt en gezellige activiteiten plaatsvinden. In onze keuken wordt veel aandacht besteed wordt aan verantwoorde, maar vooral ook lekkere maaltijden. Er is een aparte fitnessruimte en er is een grote tuin voor de nodige ontspanning. Om rekening te houden met cliënten met het syndroom van Asperger is er voor gezorgd dat de verblijven prikkelarm zijn. De boerderij is een thuis voor de bewoners en dat betekend dat we er alles aan doen om de omgeving goed te onderhouden en een huiselijke sfeer te creëren.

Contact

Heeft vragen over onze stichting, of wilt u meer weten over onze zorginstelling? U kunt hier direct contact met ons opnemen.